En resa på tusentals mil måste börja med ett enda steg . . .

onsdag 19 juni 2013

Ska lära mig dansa i regnet

Vår bästa tid är nu . . . Ja, så ska det ju vara, men just nu vet i f-n.
Har sett fram emot denna sommaren och kommande härliga dagar på golfbanan . . . Men efter varje rond, och även mitt i så börjar ryggen spöka :(( Igår spelade vi 9 hål på en fantastisk bana och sommaren var som bäst. Idag sitter jag med värmedyna och funderar på om det är värt det. Sitter och läser på nätet om vibrationsplatta och träning. Kanske kan vara något :)) Ska i alla fall testa.
Snart har jag semester, bara två veckor kvar. Då blir det ett moment lättare för ryggen. Förstår nu att det inte är optimalt att jobba på en småbarnsavdelning på förskola . . . men även det är ju så himla kul.

I natt hade jag svårt att ligga stilla, låg och vände och vred på mig för att hitta en bekväm ställning. Till slut tröttnade jag och steg upp. Klockan var 04.00 och natten var magisk. Tog på en tröja och satte mig på altanen och mediterade . . . till denna himmel. (kan säga att jag inte blundade)

 
Nej, som sagt . . . nu får jag sluta gnälla över ryggen och göra något åt det. Ska bege mig ner till Skansens gym och pröva ett nytt sätt att träna. Och så har jag förstått att det är dags att gå ner några kilo . . . Hur svårt kan det vara!
 
Igår träffade jag på en vän som jag inte sett på ett tag. Först såg jag knappt vem det var . . . shit, vad fin han blivit. Säkert minskat 1/4 av sig själv. Heja Owe!
 
Annars är det mesta bra, eller mer än bra. Elin kom in på sin skola på Bosön :)) Viktor har fått jobb på Badkrukan som kock hela sommaren :)) Men först ska han till Turkiet en vecka med sin fina flickvän. Iris har fått sin plats vid trädet i trädgården, med vackra blå Iris planterade över graven. Hon finns alltid med oss . . . lilla älskade vovve. Och så har jag ju min fina bil :)) Jag känner mig "rik" när jag är ute och åker.
 
 
 
Ha en bra midsommar alla . . . eller förresten Ha en bra sommar. Låt den bli den bästa. Och skulle vädret bli skit finns det ändå alltid något att göra. Skickar med ett citat som kan tolkas på många sätt.
 
 
 
KRAM!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar